تاریخ انتشار: یکشنبه 1401/06/27 - 11:47
کد خبر: 444245

نقش آفرینی دانشجویان در اربعین حسینی؛

حضور گسترده دانشجویان در پیاده روی اربعین/ از حضور در موکب‌های خدمات‌دهی تا برپایی کاروان دانشجویی

حضور گسترده دانشجویان در پیاده روی اربعین/ از حضور در موکب‌های خدمات‌دهی تا برپایی کاروان دانشجویی

در ایام اربعین امسال دانشجویان نیز نقش بسزایی داشتند. دانشجویان هم با کاروان های مختلف در این پیاده روی شرکت کرده هم با توانایی های خود به زوار در موکب های گوناگون به زوار خدمات می دادند.

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشجویی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این روزها عراق میزبانت میلیون ها زائر در پیاده روی اربعین حسینی است و از بسیاری از کشورها زائران مختلفی برای زیارت حرم ابا عبدالله الحسین پا به مسیر پیاده روی نجف تا کربلا زده اند. اما از جمله نکاتی که تعجب جهانیان را به خود وا داشته است برپایی موکب های مختلف برای خدمات دهی رایگان به زوار اربعین در مسیرهای مختلف بود. از توزیع غذا و آشامیدنی برای زائران گرفته تا ایجاد محلی برای استراحت زواری که ساعت ها با پای پیاده به عشق اباعبدالحسین در مسیر بوده اند از جمله خدمات مختلف در این مسیر بود.

در برخی از این موکب ها هم افرادی هستند که از مهارت و توانایی هایی که دارند برای کمک به زائران استفاده می کنند؛ برای همین به هر گوشه ای که نگاه می کنی افرادی هستند که در حال واکس زدن کفش ها، تعمیر خودرو، کالسکه، ویلچر و.... زائران هستند.

خدمات دهی دانشجویان به زوار اربعین

در ایام اربعین امسال دانشجویان نیز نقش بسزایی داشتند. دانشجویان هم با کاروان های مختلف در این پیاده روی شرکت کرده هم با توانایی های خود به زوار در موکب های گوناگون به زوار خدمات می دادند. دانشجویان بسیجی دانشگاه های فنی و حرفه‌ای جزو آن دسته از دانشجویانی هستند که فعالیت بسیار خوبی برای کمک به زائران در مسیر پیاده روی اربعین داشتند. بر همین اساس بسیج دانشجویی دانشگاه های فنی و حرفه‌ای با راه اندازی «موکب‌های مهارت» سخت مشغول خدمات رسانی مهارتی به زوار اربعین حسینی بودند.

گروهی از این دانشجویان این دانشگاه در تنگه پر افتخار مرصاد و در محل یادمان شهید صیاد شیرازی مشغول تعمیر خودروی زائران بودند و عده ای در زاهدان کارهای خیاطی و تعمیرات  کالسکه و کیف و کفش زوار پاکستانی را انجام می دادند و عده ای نیز در مسیر مرز مهران به زوار اربعین خدمات رسانی می کردند.

عده ای از دانشجویان نیز با برپایی غرفه های عکاسی و مستندسازی اقدام به تصویربرداری از زوار کرده اند تا زائرین اربعین حسینی با عکس هایی از این ایام خاطراتی را از این سفر معنوی تا سالیان زیادی به همراه خود داشته باشند.

در بخشی از مسیر پیاده روی هم تعدادی از دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای قسمتی از موکب را به آرایشگاه مردانه تبدیل کرده و در حال کوتاه کردن موی زائرانی هستند که قبل از اینکه بار سفر ببندند فرصت کوتاه کردن موی خود را پیدا نکرده اند یا زواری که برای فرار از گرما به دنبال جایی برای سبک کردن موی سر خود می گردند.

در کربلای معلی نیز موکب مهارت برقرار است و دانشجویان بسیجی دانشگاه های فنی و حرفه‌ای با همراهی هیئت سنگرسازان بی سنگر کرمانشاه از مهارت های خود برای کمک زوار استفاده می کنند.

حضور گسترده دانشجویان در پیاده روی اربعین

این روزها، حرکت زائران کوی دلدادگی و عشق کربلای حسینی به اوج خود رسیده و  عشاق الحسین(ع) از هر جایی به سمت قبله دلها با هروسیله در تکاپوی رسیدن به کربلا و حضور در همایش عظیم و  میلیونی اربعین حسینی هستند.

در این بین انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز با برپایی دومین کاروان دانشجویی پیاده روی اربعین حسینی به سیل عظیم زوار اربعینی پیوست و دانشجویان این دانشگاه بصورت کاروان حضور داشتند.

اعزام دانشجویان خواهر از مرز چذابه و با حضور ۱۰ نفر از دانشجویان خانم و ۳ نفر از پرسنل و اساتید دانشگاه در تاریخ ۱۶ شهریور الی ۲۱ شهریور ماه صورت گرفت .دانشجویان زائر اربعین حسینی از دانشگاه علوم پزشکی دزفول همگام با دیگر زائرین اربعین حسینی ضمن زیارت عتبات عالیات در شهرهای نجف اشرف ، کربلای معلی ، در پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت ‌کردند.

خلاصه اینکه، این روزها مسیر پیاده روی اربعین پر است از صحنه‌هایی که هر بیننده ای را به تحیسن وامی‌دارد. همه آمده اند تا به هر روشی می توانند به زائران و عاشقان اباعبدالله الحسین خدمت کنند و هر سال که می گذرد علاوه بر اینکه به جمعیت زائران اضافه می شود، تعداد موکب ها و خادمان امام حسین(ع) نیز افزایش می یابد.

برپایی هیئت در دل کربلا

هیئت محبان روح الله (ره) دانشگاه سمنان نیز که در شب های محرم عزاداری های حسینی را به صورت مرتب برپا می کرد در اربعین حسینی نیز بصورت کاروان دانشجویی در پیاده روی زوار اباعبدالله الحسین شرکت کردند.

اعضای هیئت دانشجویی محبان روح الله (ره) در کربلا دست از برپایی هیئت خود دست برنداشته و در دل کربلا در حسینیه محل اسکان خود با برپایی عزاداری به سوگ سید و سالار شهدا پرداختند تا حال و هوای کاروان دانشجویی خود را بیش از پیش حسینی کنند.

در ضمن اعضای فعلی و سابق تشکل های دانشجویی و اتحادیه های دانشجویی با حضور گسترده در پیاده روی اربعین حسینی نیز به سیل عظیم عاشقان اباعبدالله الحسین پیوستند و در این راه قدم برداشتند.

گزارش از هادی هدایت زاده

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تداوم تساوی های بدون گل/ توقف پرسپولیس مقابل سپاهان
تساوی بدون گل دو تیم استقلال و تراکتور
ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی؛ فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد
افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران
زارع‌پور: به زودی سایتی برای نمایش سرعت اینترنت اپراتورها رونمایی می‌شود
سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملو از کودک بود
اصابت موشک‌های حزب‌الله به ۲ سازه در شمال فلسطین اشغالی
۹۰ درصد مردم غزه زیر خط فقر قرار گرفتند
میانگین مالیات طلافروشان کمتر از کارمندان شد
کاهش نرخ تورم چرا هنوز به نقطه مورد انتظار دولت نرسیده است؟
تجمع دانشگاهیان در حمایت از دانشجویان آمریکا و اروپا
فریب مردم با درج "بدون کلسترول" روی روغن‌های نباتی
بررسی آخرین وضعیت ایجاد حساب واحد خزانه توسط دستگاه‌ها در کمیسیون اصل نود
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر معظم انقلاب +عکس
ثبت دانشکده تاریخی «سه‌گوش» اهواز به نام دانشگاه
بازداشت حداقل ۱۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا
برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست
آماده‌باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید
استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
بن کتاب دانشجویان و طلاب چقدر است؟
افتتاح اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top